Ejendomsforeningen Danmark byder på ny interaktiv medlemsservice

I dag, torsdag den 9. marts, publicerer Ejendomsforeningen Danmark en ny interaktiv webrapport for tomgang. Webrapporten tager udgangspunkt i den publikation, som man allerede kan tilgå på Ejendomsforeningen Danmarks hjemmeside, og som udkommer hvert kvartal.
”Den interaktive webrapport er et visuelt værktøj, som gør det muligt for både medlemmer og offentligheden at tilgå nøgletal om tomgang for investeringsejendomme på en måde, hvor brugeren selv kan tilpasse figurer og tabeller afhængig af det ønskede fokus. Fleksibiliteten betyder, at man eksempelvis kan sammensætte tabeller for afgrænsede områder og udvalgte sektorer, og det er desuden muligt at se og udtrække historiske serier,” fortæller økonomisk konsulent Mikkel Alsø fra Ejendomsforeningen Danmark.

En anden ny funktionalitet er, at det er muligt at tilgå interaktive nøgletal fra smartphones og tablets. På den måde kan den interesserede se de seneste nøgletal, uanset om man har en pc eller den fysiske publikation foran sig.

Startskud til vifte af nye medlemsservices

Den interaktive webrapport er startskuddet på en ny vifte af medlemsservices, som Ejendomsforeningen Danmark fremadrettet vil tilbyde foreningens medlemmer og deltagerne i Ejendomsforeningen Danmarks markedsstatistik.

Det næste produkt under udvikling er en interaktiv medlemsstatistik, hvor de medlemmer, der deltager i markedsstatistikken, får mulighed for at logge på den nye medlemsservice. Her vil man blandt andet kunne sammenholde egne nøgletal mod et benchmark for branchen på tværs af de sektorer og geografiske områder, som deltageren vil se på.

”Det kan give ny indsigt i særligt relevante områder af investeringsejendomsmarkedet og på sigt blive et væsentligt værktøj til fremadrettet at understøtte prioriteringer og beslutninger,” forklarer Mikkel Alsø.

Datagrundlag på 75.000 lejemål

Ejendomsforeningen Danmarks markedsstatistik er baseret på indberetninger fra deltagerne i markedsstatistikken. I januar 2017 var det statistiske grundlag på 75.000 lejemål med en samlet årsleje på 17,8 milliarder kr. og 15,1 millioner m2. Det er en stigning på 15.000 lejemål og 2,3 milliarder kr. årlig leje siden januar 2016.

For mere information om den interaktive webrapport – tomgang og for deltagelse i Ejendomsforeningen Danmarks markedsstatistik kan der rettes henvendelse til økonomisk konsulent Mikkel Alsø, tlf.: 31 62 01 08, markedsstatistik@ejendomsforeningen.dk.