”Det er først og fremmest nemt med et internt kursus”

Hvert år gennemfører mere end tusind kursister et kursus hos Ejendomsforeningen Danmark. Men flere og flere virksomheder er også begyndt at få øjnene op for de fordele, der er ved at benytte sig af Ejendomsforeningen Danmarks tilbud om at sende ud til den enkelte virksomhed for at afholde et internt virksomhedskursus.

Blandt disse virksomheder er erhvervsejendomsmægleren CBRE, der flere gange om året afholder interne kurser med relevante emner for medarbejderne. I august sidste år valgte de at invitere Ejendomsforeningen Danmark forbi for at holde et kursus i betalinger ud over lejen i erhvervslejemål.

God dialog med underviseren

Én af deltagerne på kurset var senior project manager Rebekah Taxgaard. Hun er glad for det faglige udbytte af kurset, som hun synes fik belyst nogle interessante problemstillinger.

”Underviseren kontaktede mig inden kurset og efterspurgte konkrete problemstillinger hos os, som han kunne tage udgangspunkt i. Det betød, at han kunne inddrage nogle specifikke domme og gøre kurset endnu mere relevant for os,” fortæller hun.

En anden virksomhed, der har benyttet sig af muligheden for et internt virksomhedskursus, er PrivatBo. Her fremhæver forretningsfører Karin Kryger Olsen også den forudgående afstemning med underviseren som noget positivt.

”Der var en god dialog med underviseren, hvor vi kunne komme med input til, hvad hun skulle lægge vægt på. Hun fik også info om de ejendomme, vi administrerer, så hun kunne tilpasse kurset efter det. Det fungerede rigtig godt, og vi var meget tilfredse,” siger hun.

Gav mere trygge omgivelser

Rebekah Taxgaard fortæller, at hun er glad for at deltage i både interne og eksterne kurser, som hun mener har forskellige styrker.

”Det er først og fremmest nemt med et internt kursus, for man rykker bare lige hen i et andet lokale. Ved eksterne kurser kommer man nemt til at skulle bruge en halv dag på grund af den ekstra transport, så de interne kurser er mere tidseffektive. Man har endda mulighed for lige at smutte tilbage til sit skrivebord i pauserne,” siger hun.

Hos PrivatBo var tidsforbruget og fleksibiliteten også to af de væsentligste grunde til, at man valgte at booke et internt kursus, forklarer Karin Kryger Olsen.

”For os var det klart den nemmeste løsning med et internt kursus. Vi tog stort set alle medarbejderne med til kurset, så det var praktisk, at folk kunne gå til og fra, hvis der var noget, de lige skulle ordne. Og så var der heller ingen spildtid hverken før eller efter kurset.”

”Desuden gav det nogle mere trygge omgivelser, at der ikke var nogle deltagere udefra. Det tror jeg gjorde, at flere folk stillede spørgsmål undervejs,” siger hun.

Læs mere om Ejendomsforeningen Danmarks virksomhedskurser