Lad os få nye og klare regler om Airbnb i Danmark

Det er en politisk hasteopgave at skabe et lovgrundlag for Airbnb. Det mener Ejendomsforeningen Danmark som i samarbejde med HORESTA har skrevet et debatindlæg, som den 14. juli blev bragt på www.politiken.dk

Læs debatindlægget

Nyeste lejeregler koster samfundet 485 millioner om året

Lejere og udlejere har siden den 1. juli 2015 skullet følge en række nye regler for private lejeboliger. Men reglerne er svære at forstå, og de gør lejers og udlejers hverdag besværlig og administrativt tung. Ejendomsforeningen Danmark har beregnet, at den nye lov hvert år koster samfundet næsten en halv milliard kroner.

Læs Ejendomsforeningen Danmarks pressemeddelelse af 7. juli

Blanketter til inkasso i ejerforeninger

nyhedsmailen Huset Net som blev sendt den 26. maj 2016 skrev Ejendomsforeningen Danmark sine anbefalinger til en effektiv rykkerprocedure.

Ejendomsforeningen Danmark har udarbejdet rykker 1, rykker 2 og inkassoskrivelse vedrørende ejerforeninger. Find dem i Ejendomsforeningen Danmarks blanketmodul (for abonnenter) eller bestil dem i shoppen.

Ændret retsstilling ved ophævelse af lejemål

En ny kendelse fra Højesteret ændrer tidspunktet for, hvornår det er lovligt at sende en ophævelse af et lejemål. Medlemmer kan læse mere i nyhedsmailen Huset Net og i Huset Jura.

Læs Højesterets afgørelse om, hvornår det er lovligt at sende en ophævelse af et lejemål (for medlemmer)

Nyt fra pressen

Alle medlemmer af Ejendomsforeningen Danmark kan tilmelde sig servicen Nyt fra pressen.
Læs dagens Nyt fra pressen

Modtag alle hverdage et kort resumé af de artikler, der er relevante for ejendomsmarkedet fra de største aviser i Danmark.
Tilmeld dig her