Containerbyer kræver exit-strategi

I sidste uge fremgik det i Politiken, at Københavns Kommune er klar til at opføre studenterbyer med containerboliger, når en ændring af planloven som ventet vedtages inden sommerferien. Ejendomsforeningen Danmark mener, det er vigtigt at gennemtænke en række elementer, inden der gives los for, at kommunerne kan vælge at opføre containerbyer.

Læs mere om anbefalingerne til containerbyer

Ny administrerende direktør

Ejendomsforeningen Danmark søger en strategisk og visionær direktør, der evner at øge foreningens synlighed og gennemslagskraft.

Lukket 26. maj

Ejendomsforeningen Danmarks kontorer holder lukket fredag den 26. maj.

Nyt kursuskatalog ude nu

Ejendomsforeningen Danmarks kursuskatalog for efteråret 2017 er nu på gaden.

Der bliver åbnet for tilmelding til EA-fag den 1. juni.

Se alle efterårets kurser, og tilmeld dig

Rettelse i nøgletal for rentesatser

I Huset Jura 4, maj 2017 er der desværre fejl i nøgletallene under Grundejernyt på side 2.

Se opdaterede rentesatser og ydelsesprocenter (for medlemmer)

Grundejernes Domssamling 2016 er netop udkommet

Årets domme og afgørelser fra Huset Jura samlet et sted.

Køb bogen

Arbejdsdage – gebyr for udeblivelse?

Nogle andelsboligforeninger afholder arbejdsdage, hvor medlemmerne i fællesskab udfører forskellige vedligeholdelsesopgaver på ejendommen. Ikke alle medlemmer deltager i disse arbejdsdage, og det medfører overvejelser om, hvorvidt andelsboligforeningen kan pålægge medlemmer at betale et gebyr, hvis de ikke deltager i disse arbejdsdage.

Læs om mulighederne for gebyr ved udeblivelse (for medlemmer)

Fortovsordning: Københavns Kommune åbner op for dispensation

Københavns Kommune har netop åbnet op for, at grundejere kan søge dispensation om at træde ud af fortovsordningen. Der er brev på vej til grundejerne.

Læs mere om kriterierne for at søge dispensation (for medlemmer)

Glædeligt med ny politisk aftale for boligbeskatning

Regeringen, Dansk Folkeparti, Socialdemokratiet og Radikale Venstre indgik den 2. maj et politisk forlig om en ny model for boligbeskatning. Ejendomsforeningen Danmark mener, at der langt hen ad vejen er tale om en god aftale.

Læs hele pressemeddelelse af 3. maj

Boliglejelovene skal snart evalueres

I Huset maj er temaet ”Boliglejelovene”, som efter planen skal evalueres i 2017. Huset har blandt andet interviewet boligordfører Kaare Dybvad (S), om hans forventninger til den kommende evaluering og sammenskrivning af boliglejelovene.

Læs et uddrag af interviewet

Vejledning i persondataforordningen forsinket

Justitsministeriet havde tidligere meldt ud, at de i slutningen af april ville udsende en vejledning om persondataforordningen i forhold til dansk lovgivning. Desværre er denne vejledning endnu ikke kommet.

Læs alle fire vejledninger (for medlemmer)

Omskoling skal sikre ekstra arbejdskraft

Ejendomsbranchen og Finansforbundet er gået sammen om at hjælpe nogle af forbundets ledige over i en karriere inden for ejendomme.

Ejendomsforeningen Danmarks foreningsrapport er blevet digital

Som noget nyt udkommer foreningsrapporten 2016 i år i en digital udgave. Læs om highlights og udfordringer i året der gik. Bliv også klogere på de medlemsfordele et medlemskab af foreningen giver dig, og få et indblik i ejendomsmarkedet 2016.

Læs Ejendomsforeningen Danmarks foreningsrapport for 2016

Ejendomsforeningen Danmark byder på en ny interaktiv medlemsservice

Den 9. marts lancerede Ejendomsforeningen Danmark en ny interaktiv webrapport for tomgang. Webrapporten tager udgangspunkt i den publikation, som man allerede kan tilgå på Ejendomsforeningen Danmarks hjemmeside, og som udkommer hvert kvartal.

Læs mere om den interaktive webrapport

Nyt fra pressen

Alle medlemmer af Ejendomsforeningen Danmark kan tilmelde sig servicen Nyt fra pressen.
Læs dagens Nyt fra pressen

Modtag alle hverdage et kort resumé af de artikler, der er relevante for ejendomsmarkedet fra de største aviser.
Tilmeld dig

Ejendomsstatistikken

Ejendomsstatistikken er et gratis værktøj for dig, der gerne vil have viden om ejendomsmarkedet i Danmark.

Træk blandt andet statistik på ejendomsbestand, omkostninger ved ejendomsdrift og meget andet.

Find statistik