Nyt fra pressen

Husene genopstår på boligmarkedet med mini-rabat

13.12.2018 Finans.dk, Christian Hilligsøe Heinig

Ifølge tal fra Boliga er forskellen mellem den tidligere og den nye huspris 0,4 procent, hvis huset blev taget af markedet i 2016 eller 2017, og det kom til salg igen i løbet af i år. Det er en prisforskel på 11.819 kroner, men justeringen hænger sammen med udviklingen på markedet generelt.

”Det kan umiddelbart virke lidt paradoksalt, at man har opgivet salget af sin bolig, og så ikke så længe efter sætter den til salg igen til en højere pris end tidligere annonceret. Imidlertid understreger tallene, at boligmarkedet i nogle områder af landet har flyttet sig ganske markant over en kortere periode,” siger cheføkonom hos Realkredit Danmark, Christian Hilligsøe Heinig.

Thylander køber ni boligblokke for 320 millioner kroner på Vestegnen

13.12.2018 Ejendomswatch.dk, Sacha Sennov og Julie Thomsen

I en off market-handel har Thylander Gruppen købt en udlejningsejendom i Taastrup. Der er tale om Lindevangshusene og Rønnevangshusene, som består af tilsammen ni boligblokke med i alt 285 lejligheder og et samlet areal på 21.312 kvadratmeter.

”Ejendommene er solgt for 330 millioner kroner. Det har været en typisk investeringssag og en off market-sag, hvor vi har udsøgt nogle potentielle købere ud fra vores kundebase,” siger mægler hos EDC Erhverv Poul Erik Bech Poul Randrup.

Capman køber 14.000 kvadratmeter industri- og kontorejendom i Avedøre

12.12.2018 Estatemedia.dk, Søren Duran Duus

Capman Nordic Property Income Fund, som er forvaltet af Capman, har købt og overtaget en industri- og kontorejendom i Avedøre Holme på Stamholmen. Ejendommen har et samlet areal er på 14.000 kvadratmeter, og er købt af den nuværende lejer, Intermail, som en sale and lease back-transaktion.

”Det danske marked giver gode muligheder for opkøb af ejendomme med lange stabile cash flows, som passer godt med de investeringskriterier, vi har i Capman Nordic Property Income fund,” siger Investment Director og Fund Director, Sampsa Apajalahti, Capman Nordic Property Income Fund.