Svindlere har misbrugt boligadministrators navn og snydt studerende

Beboerne på Flintholm Kollegiet i København har været ofre for et særdeles udspekuleret svindelnummer.

Beboerne har for få dage siden fået omdelt et brev i deres postkasse, der fremstår, som om det er afsendt af kollegiets administrator Wind Administration. Beboerne bliver bedt om frem over at indbetale deres husleje på et nyt kontonummer.

Men brevet er svindel. Det er ikke fra kollegiets administrator, og kontoen tilhører ikke Wind Administration, men et ukendt udenlandsk selskab.

Wind Administration er blevet bekendt med brevet, da en studerende undrede sig over det, og administrationsselskabet har med det samme underrettet beboerne om, at brevet er falsk, samt politianmeldt sagen.

Brevets ordlyd og udformning fremstår professionel og troværdig, og Wind Administration er bekendt med, at flere beboere allerede har nået at ændre deres kontonummer.

- Det er vigtigt at få denne sag frem i lyset, så vi alle kan være opmærksomme på, at sådanne former for svindel desværre kan forekomme. Det er altid vigtigt at stille sig kritisk over for skrivelser, der omhandler betalingsspørgsmål, siger Torben Christensen, direktør i Ejendomsforeningen Danmark.

Ejendomsforeningen Danmarks logo er også uberettiget benyttet i brevet, og foreningen har derfor politianmeldt sagen.

Denne pressemeddelelse er sendt den 29. juni 2012.