Ejendomsforeningen Danmark ansætter ny juridisk direktør

Ejendomsforeningen Danmark har ansat M.Sc. Law Morten Østrup Møller som ny juridisk direktør. Morten Østrup Møller har været i ejendomsbranchen siden 1995, hvor han siden 2007 har været juridisk direktør i DEAS A/S.

Med ansættelsen af Morten Østrup Møller får Ejendomsforeningen Danmark en yderst erfaren og kompetent juridisk direktør, der allerede kender ejendomsbranchen, Ejendomsforeningen Danmark og foreningens medlemmer særdeles godt.

”Morten har med sine erfaringer fra mere end 20 år i centrale juridiske stillinger i ejendomsbranchen alle forudsætninger for at indtræde i stillingen som juridisk direktør i Ejendomsforeningen Danmarks sekretariat. Jeg er personligt meget glad for, at Morten har fundet stillingen interessant, og han kan se den som platform for sin egen faglige og personlige udvikling”, siger John R. Frederiksen, formand for Ejendomsforeningen Danmark.

Med ansættelsen i Ejendomsforeningen Danmark forlader Morten Østrup Møller DEAS A/S. I DEAS A/S kan administrerende direktør Henrik Dahl Jeppesen, der også er næstformand i Ejendomsforeningen Danmark, kun give Morten Østrup Møller de bedste ord med på vejen.

”Jeg er selvfølgelig ærgerlig over, at Morten forlader DEAS A/S. Men han efterlader en afdeling med højt kompetente medarbejdere. Morten har været en meget central person i udviklingen af DEAS A/S gennem mange år. Jeg har haft et meget tæt samarbejde med Morten og kender ham som en dygtig og engageret chef for vores juridiske afdeling. Jeg har fuld forståelse for, at Morten efter ti år i stillingen søger nye udfordringer, og jeg er glad for, at hans videre virke bliver i Ejendomsforeningen Danmark, hvor han skal arbejde for at sikre alle virksomhederne i branchen den bedste service, faglig udvikling og politisk indflydelse”, siger Henrik Dahl Jeppesen.

Morten Østrup Møllers karriere omfatter tidligere ansættelser i Sven Westergaards Ejendomsadministra­tion, Højgaard Ejendomme A/S og Forsvarets Boligforvaltning. I perioden fra 1995 til 2003 var Morten Østrup Møller ansat i ASC, der i perioden fusionerede med det, der i dag er DEAS A/S.

Morten Østrup Møller har i en årrække været formand for Ejendomsforeningen Danmarks Foreningsudvalg for boliger, han er udpeget af Ejendomsforeningen Danmark som lægdommer i bolig- og erhvervsleje­for­hold, og han er medlem af et af huslejenævnene i Københavns Kommune.

Morten Østrup Møller tiltræder stillingen den 1. marts 2017.

Formand John R. Frederiksen, Ejendomsforeningen Danmark, mobil 40535522.

Juridisk direktør Morten Østrup Møller, DEAS A/S, og Ejendomsforeningen Danmark, mobil 61463946.

Administrerende direktør Torben Christensen, Ejendomsforeningen Danmark, mobil 31904009.

Denne pressemeddelelse blev sendt den 5. december 2016