Markedsleje i erhvervslejemål

Bliv i stand til at gennemføre markeds­lejeforhøjelse, og lær at håndtere krav om lejenedsættelse fra lejer.

Du bliver i stand til at gennemføre en markedslejeforhøjelse over for en erhvervslejer og håndtere krav om markedslejenedsættelse fra lejer. Du får en forståelse for systematikken i markedslejereglerne og et indblik i de særlige juridiske problemstillinger, du bør være opmærksom på i forbindelse med regulering af markedslejen. Vi inddrager den nyeste relevante retspraksis om markedslejetvister.

Vi vil dykke ned i erhvervslejekontraktens betydning for adgangen til at kunne regulere markedslejen. Vi vil også give gode råd om de praktiske overvejelser, man bør gøre sig forud for en varsling om markedslejeforhøjelse og efterfølgende, hvis der opstår en tvist mellem lejer og udlejer. Vi vil komme ind på den nyeste relevante retspraksis om erhvervslejekontraktens udformnings betydning for muligheden for at gennemføre markedslejereguleringer.

På kurset kommer vi også ind på, at der i retstvister om markedslejens størrelse skal tages højde for samtlige relevante aftaler og aftalevilkår for de pågældende lejemål, og at alle sådanne relevante oplysninger skal fremlægges. Du får indsigt i reglerne og reguleringen af markedsleje i erhvervsleje-mål.

Indhold

• Begrebet markedsleje, herunder:
  • Forbedringer
  • Lejers branche
  • Lejemålets fysiske udformning
  • Lejevilkårene osv.
  • Væsentlighedskravet
  • Varsling af forhøjelse eller nedsættelse
  • Varslingsintervaller
  • Mulige varslingshindringer
  • Aftalt fredning
  • Aftalt lejeregulering
  • Aftalt uopsigelighed
  • Formkrav
  • Syn og skøn
  • Sammenligningslejemål
  • Behandling af tvister

Praktiske oplysninger

Pris inklusive moms

Medlem: 2.425 kr. Ikke-medlem: 3.040 kr.

Tid og sted, København

Mandag den 1. oktober kl. 9.30-13.00 hos Ejendomsforeningen Danmark, Nørre Voldgade 2, 3. sal, 1358 København K.

Undervisningslektioner

4.

Undervisere

Advokat og partner Knud-Erik Kofoed, NT Advokater og juridisk direktør Morten Østrup Møller, Ejendomsforeningen Danmark.

Tidligere kursister udtaler ...

”Rigtig godt kursus, hvor man kom rundt om emnet på en god måde”
Anonym, deltager i 2017

Læg i kurv