Offentlig ejendomsvurdering med afkastbaseret model

Bliv klogere på de kommende nye ejendomsvurderinger.

I 2020 kommer der nye offentlige ejendomsvurderinger for erhvervsejendomme. Som foreslået af Engbergudvalget kommer de nye offentlige vurderinger til at være baseret på den afkastbaserede model. I 2017 blev en ny ejendomsvurderingslov vedtaget, hvor den afkastbaserede model er den vigtigste metode i beregning af nye ejendomsvurderinger for erhvervsejendomme. På kurset gennemgås den afkastbaserede model med det udgangspunkt, at den skal benyttes til ny offentlig ejendomsvurdering.

På kurset lærer du at anvende den afkastbaserede model korrekt med de antagelser, som ligger bag modellen. Der findes forskellige tilgange i markedet til den afkastbaserede model, og det er afgørende at vide, hvilke antagelser der er anvendt. På kurset undervises i definition af forrentningskravet, som er en af de vigtigste definitioner.

Indhold

• Den offentlige vurdering med den afkastbaserede model i 2020
  • Normtal i den offentlige vurdering
  • Den afkastbaserede model med tre faser
  • Definition af forrentningskravet
  • Håndtering af risiko
  • Startforrentning
  • Det forsimplede forrentningskrav
  • Internationale standarder

Pris inklusive moms

Medlem: 2.425 kr. Ikke-medlem: 3.040 kr.

Tid og sted, København

Onsdag den 23. maj kl. 9.00-13.00 hos Ejendomsforeningen Danmark, Nørre Voldgade 2, 3. sal, 1358 København K.

Undervisningslektioner

4½.

Undervisere

Direktør og seniorpartner og formand for RICS Professional Development Group Morten Jensen, Newsec Egeskov & Lind­quist A/S og cheføkonom, ph.d. Morten Marott Larsen, Ejendomsforeningen Danmark.

Læg i kurv

Offentlig ejendomsvurdering med afkastbaseret model, København

Onsdag den 23. maj kl. 9.00-13.00.