Persondata i praksis

Bliv klogere på, hvad du som virksomhed skal gøre for at overholde databeskyttelsesreglerne.

Kurset giver dig et indblik i, hvilke ledelsesmæssige og administrative forhold en virksomhed er forpligtet til at forholde sig til for at overholde persondataforordningen. Du får en overordnet introduktion til de forpligtelser, udlejere og/eller administratorer har og vil få over for lejere, andelshavere og/eller ejere.

Kurset giver en række konkrete eksempler på, hvad man kan gøre for at overholde persondataforordningen. Herunder udleveres eksempel på en privatlivspolitik til brug for orientering af lejere, andelshavere og ejere, ligesom der udleveres andre eksempler på dokumenter, hvor man som dataansvarlig/databehandler forholder sig til de pligter, man er pålagt i henhold til persondataforordningen.

Indhold

• Dataansvarlige og databehandleres ansvar, herunder databehandleraftaler
  • Fortegnelse over behandlingsaktiviteter
  • Sletning
  • Oplysningspligt
  • Anmeldelse af brud på sikkerheden
  • Den registreredes rettigheder (Indsigtsret, berigtigelse, sletning, behandlingsbegrænsninger, dataportabilitet, indsigelsesret mv.)
  • Underretningspligt ved brud på datasikkerheden
  • Eksempler og fokuspunkter fra dagligdagen på administrationskontor

Praktiske oplysninger

Pris inklusive moms

Medlem: 2.425 kr. Ikke-medlem: 3.040 kr.

Tid og sted, København

Fredag den 5. oktober kl. 9.00-13.00 hos Ejendomsforeningen Danmark, Nørre Voldgade 2, 3. sal, 1358 København K.

Tid og sted, Aarhus

Torsdag den 11. oktober kl. 9.00-13.00 hos DLA Piper, DOKK1, Hack Kampmanns Plads 2, Niveau 3, 8000 Aarhus CLæs folder om adgangsforholdene til DLA Piper.

Undervisningslektioner

4½.

Undervisere

Juridisk konsulent Lena Hartmann (Tidligere DEAS A/S), og juridisk konsulent, advokat Mette Haagensen, Ejendomsforeningen Danmark.

Læg i kurv

Persondata i praksis, København

Fredag den 5. oktober kl. 9.00-13.00.

Læg i kurv

Persondata i praksis, Aarhus

Torsdag den 11. oktober kl. 9.00-13.00.