Finansøkonomuddannelsen

Finansøkonomuddannelsen er kort videregående uddannelse på to år, hvor den studerende kan vælge ejendomsadministration som brancheretning. Uddannelsen består af en obligatorisk del, en valgdel, en praktikperiode og et afsluttende eksamensprojekt.

En studerende der har valgt en profil inden for ejendomsadministration, har typisk gennemført brancheretningsfaget Ejendomsadministration, der er et valgfag svarende til fem ECTS-point, været i praktik som ejendomsadministrator i tre måneder og skrevet det afsluttende eksamensprojekt med udgangspunkt i en problemstilling, der knytter sig til ejendomsadministration.

Uddannelsen giver den studerende økonomisk viden og kompetencer, og gør den studerende i stand til at arbejde med finansiering, forsikring, ejendomshandel og ejendomsadministration.

Den studerende får indblik i den finansielle virksomheds funktioner og produkter og lære, hvordan man skal kommunikere med og rådgive forskellige kundegrupper.

Den kvalificerer den studerende inden for følgende kerneområder:

• Erhvervsjura
  • Erhvervsøkonomi
  • Finansielle virksomheder og markeder
  • Kunde- og samarbejdsrelationer
  • Privatøkonomi
  • Samfundsøkonomi
  • Statistik og metode
  • Kommunikation

Finansøkonomuddannelsen er udviklet i samarbejde mellem fem brancheorganisationer:

• Dansk Ejendomsmæglerforening
  • Ejendomsforeningen Danmark
  • Finansrådet
  • Forsikring & Pension
  • Realkreditrådet

Adgangskrav:

Gymnasial uddannelse (student, HHX, HF, HTX) med matematik niveau B eller erhvervsøkonomi niveau B eller en erhvervsuddannelse inden for kontor eller finans med engelsk på niveau C. Desuden skal du have matematik niveau B eller erhvervsøkonomi niveau B.

Læs mere om forskellene på uddannelserne

Klik her, hvis du vil vide mere om, hvordan den ene uddannelse adskiller sig fra de andre to