Behovet for ejendomsadministratorer stiger markant

Den seneste beskæftigelsesundersøgelse fra Ejendomsforeningen Danmark skønner, at branchen har brug for 4.250 flere ejendomsadministratorer frem mod 2026, hvis udviklingen i branchen fortsætter.

For at imødekomme det stigende behov for arbejdskraft er en af mulighederne at omskole ledige fra andre brancher. Derfor har ejendomsbranchen indgået et samarbejde med Finansforbundet, der har tilbudt at betale for et opkvalificeringsforløb mod, at deres medlemmer bliver tilbudt en etårig ansættelse som trainee.

Den 25. april bliver der holdt et informationsmøde, hvor interesserede ledige kan høre mere om branchen og jobbet som ejendomsadministrator. Interesserede kandidater kan herefter sende deres CV ind til Ejendomsforeningen Danmark sammen med en motiveret ansøgning.

Så står du og mangler en medarbejder, kan du som medlem af Ejendomsforeningen Danmark, uforpligtende tilmelde dig CV-databasen og se, om der er nogle spændende kandidater, du kunne tænke dig at se til en samtale.

Hvis du har spørgsmål, kan du kontakte udviklingskonsulent Lotte Rendtorff på lre@ejendomsforeningen.dk

Klik her for at læse meget mere om tiltaget og forløbet i praksis