Behovet for ejendomsadministratorer stiger markant

Den seneste beskæftigelsesundersøgelse fra Ejendomsforeningen Danmark skønner, at branchen har brug for 4.250 flere ejendomsadministratorer frem mod 2026, hvis udviklingen i branchen fortsætter.

For at imødekomme det stigende behov for arbejdskraft er en af mulighederne at omskole ledige fra andre brancher. Derfor har ejendomsbranchen indgået et samarbejde med Finansforbundet, der har tilbudt at betale for et opkvalificeringsforløb (bestående af et omskolingsforløb samt de to første fag på EA-uddannelsen) mod, at deres medlemmer bliver tilbudt en et-årig ansættelse som trainee.

I forsommeren 2017 blev det første forløb igangsat, hvilket resulterede i at 12 kandidater nu er ansat i forskellige af Ejendomsforeningen Danmarks medlemsvirksomheder og pt. er i gang med den sidste halvdel af forløbet på EA-uddannelsen.

I 2018 skyder vi et nyt forløb i gang. Så står du og mangler en medarbejder, kan du som medlem af Ejendomsforeningen Danmark, uforpligtende tilmelde dig CV-databasen - der åbner igen den 1. februar 2018 - og se, om der er nogle spændende kandidater, du kunne tænke dig at se til en samtale.

Du tilmelder dig databasen ved at sende en mail til kursuskoordinator Katrine Korskjær, kak@ejendomsforeningen.dk

Klik her for at læse meget mere om tiltaget og forløbet i praksis