Behovet for ejendomsadministratorer stiger markant

Den seneste beskæftigelsesundersøgelse fra Ejendomsforeningen Danmark skønner, at branchen har brug for 4.250 flere ejendomsadministratorer frem mod 2026, hvis udviklingen i branchen fortsætter.

For at imødekomme det stigende behov for arbejdskraft er en af mulighederne at omskole ledige fra andre brancher. Derfor har ejendomsbranchen indgået et samarbejde med Finansforbundet, der har tilbudt at betale for et opkvalificeringsforløb (bestående af et omskolingsforløb samt de to første fag på EA-uddannelsen) mod, at deres medlemmer bliver tilbudt en et-årig ansættelse som trainee.

I forsommeren 2017 blev det første forløb igangsat, hvilket resulterede i at 12 kandidater nu er ansat i forskellige af Ejendomsforeningen Danmarks medlemsvirksomheder og pt. er i gang med den sidste halvdel af forløbet på EA-uddannelsen.

I 2018 blev et nyt forløb skudt i gang. Tilmeldingen til CV-databasen og ansættelse af kandidater er afsluttet i foråret 2018 og der er derfor ikke længere adgang til CV-databasen. I løbet af efteråret 2018 vil det blive besluttet om der igangsættes i nyt forløb i 2019.

Er du nysgerrig på det forløb, der er blevet afviklet i 2018, kan du læse mere her

Fordele for din virksomhed

• Mulighed for at rekruttere en medarbejder, der har erfaring og kompetencer fra den finansielle sektor
  • Medarbejderens opkvalificeringsforløb bliver betalt